Dėl Kauno senamiesčio rinkliavos brangsta dalies pavežėjų ir dalijimosi paslaugos

rotusekaunoNuo rugpjūčio pradžios Kauno senamiestyje įvedus mažos taršos zoną ir apmokestinus įvažiavimą, pabrango dalies pavežėjų ir automobilių dalijimosi paslaugos, brangs ir maisto pristatymas.

Tuo metu BNS kalbintų siuntų pristatymo bendrovės – „Venipak“, „Omniva LT“ bei siuntų pristatymo tinklą „LP Express“ valdantis Lietuvos paštas – paslaugų kainų keisti neketina.

Vis dėlto automobilių dalijimosi platformos teigia sunkumų patiriančios ir dėl nuo liepos pabrangusio automobilių parkavimo Klaipėdos centre.

Mokestį įtrauks į paslaugų kainą

„Dviejų eurų mokestis (Kaune – BNS) bus įtrauktas į „Bolt Drive“ hibridinių ir automobilių su vidaus degimo varikliais dalijimosi paslaugos kainą, kai naudotojas kelionę pabaigs Kauno mažos taršos zonoje (senamiestyje – BNS)“, – komentare BNS nurodė pavėžėjimo, automobilių dalijimosi ir maisto pristatymo platformas valdanti įmonė „Bolt Services LT“.

Anot bendrovės 2 eurų mokestis taip pat bus įtrauktas ir į pavėžėjimo paslaugos kainą, kai kelionė prasidės arba baigsis mažos taršos zonoje. Ši suma bus automatiškai pervedama vairuotojui, kuris mokestį turės sumokėti savarankiškai.

„Bolt Food“ artimiausiu metu įvažiavimo į Kauno senamiestį mokestį planuoja įtraukti ir į maisto pristatymo kainą. Maistą iš sumažintos taršos zonos pristatys tik dviračius ar elektrines transporto priemones vairuojantys platformos kurjeriai, o į ją bus galima pristatyti ir automobiliais.

„Pereinamuoju laikotarpiu „Bolt Food“ kompensuoja kurjeriams įvažiavimo į sumažintos taršos zoną mokestį. Planuojame, kad greitu laiku į užsakymų (...) kainą bus įtrauktas ir dviejų eurų įvažiavimo mokestis“, – pridėjo „Bolt“.

Automobilių dalijimosi platformos „CityBee“ vadovė Greta Januškaitė–Karvelienė BNS teigė, kad įmonė su tokia apmokestinimo praktika dar nebuvo susidūrusi bei apmokės rinkliavą už vairuotojus.

„Visgi, ateityje įvertinus realią finansinę naštą – tikėtina, kad turėsime didinti bendrą kelionės kainą“, – BNS komentavo G. Januškaitė–Karvelienė.

Savo ruožtu, maisto bei kitų prekių išvežiojimo platformą „Wolt“ valdanti „Wolt LT“ teigė, kad jokių pakeitimų dar neatliko, o jos kurjeriai–partneriai savo išlaidas – degalus, parkavimą ar kitus mokesčius – dengia patys.

„Negalime atmesti galimybės, kad kurjeriai–partneriai, užsakymus pristatantys automobiliais, gali atsisakyti paimti ar pristatyti užsakymus Kauno senamiestyje žinodami, kad jų automobiliai bus apmokestinti dviejų eurų mokesčiu“, – BNS komentavo „Wolt“ Operacijų vadovas Baltijos šalyse Julius Kalvaitis.

Pašto ir siuntų įmonės įkainių nekeis

Siuntų pristatymo bendrovių „Venipak“ ir „Omniva LT“ atstovai BNS patikino, kad rinkliavos įvedimas jiems neigiamos įtakos nepadarė, todėl siuntų pristatymo paslaugos brangti neturėtų.

„Rinkliava mums nedaro jokios įtakos, nes iš savivaldybės perkame leidimus (komerciniam transportui – BNS), o nauja zona patenka į leidimų sąrašą (...). Sumažėjęs srautas mums kaip tik palengvins darbą“, – BNS sakė „Venipak“ marketingo ir komunikacijos vadovė Kristina Sušinskaitė.

„Netaikome ir neplanuojame taikyti jokių papildomų mokesčių nei siuntėjui, nei gavėjui, sumažintos taršos zona atsiradimas mūsų darbo organizavimui įtakos neturi“, – BNS kalbėjo „Omniva LT“ komunikacijos ir tvarumo vadovė Raimonda Strazdauskaitė–Žarnauskė.

Siuntų pristatymo tinklą „LP Express“ valdantis Lietuvos paštas BNS taip pat nurodė, kad dėl įvesto naujo mokesčio paslaugų teikimo kainų pokyčių jo klientai nepajus.

„Mažos taršos zonoje naudojami du logistikos automobiliai, kurie aptarnauja senamiestyje esančius verslo klientus. Šiuo metu už jų įvažiavimą Lietuvos paštas moka įprastine tvarka, bendrovei lengvatos nėra numatytos“, – BNS komentavo Lietuvos paštas.

Pašto teigimu, senamiestyje gyventojus aptarnauja tik pėstieji laiškininkai, todėl konkrečiai jų veiklai apmokestinimas įtakos neturi.

Didžiausiai mažmeninės prekybos grupei Baltijos šalyse „Maxima grupė“ priklausanti ir maisto pristatymo į namus paslaugą teikianti įmonė „Barbora“ sako, kad naujas mokestis padidins jos išlaidas.

„Kiek pasikoregavome maršrutus, bet įtakos pačiai paslaugai tai neturi (...) Šis sprendimas, žinoma, padidina mūsų išlaidas, kadangi į Kauno senamiestį prekes pristatome dažnai“, – BNS teigė „Barboros“ Operacijų vadovas Audrius Protusevičius.

Pagal gegužę priimtą Kauno savivaldybės tarybos sprendimą, keturratėmis motorinėmis transporto priemonėmis už leidimą įvažiuoti į sumažintos taršos zoną galios dviejų eurų vienkartinė rinkliava.

Sumažintos taršos zona apima Kauno teritoriją prie Nemuno ir Neries santakos ir ribojasi su Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis bei Karaliaus Mindaugo prospektu.

Rinkliava nebus taikoma šioje zonoje nekilnojamojo turto turintiems arba gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims, savivaldybės kontroliuojamoms įmonėms ir rangovams, neįgaliesiems, miesto renginių organizatoriams, elektromobilių vairuotojams, specialiosioms tarnyboms.

Taksi, pavežėjų, dalijimosi platformų automobiliai į išimčių sąrašą nepateko.

Kauno savivaldybė naujos tvarkos kol kas nekeičia

Su verslininkais praėjusios savaitės pradžioje susitikusi Kauno miesto savivaldybė nusprendė kol kas nesiimti skubotų sprendimų dėl pokyčių apmokestinant įvažiavimą į senamiestį bei nutarė analizuoti situaciją.

Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius po susitikimo teigė, kad savivaldybė įsipareigojo toliau bendradarbiauti integruojant tarpusavio duomenis bei individualiai „diegiant įmonėms priimtinas apmokėjimo metodikas“.

„Vis daugiau verslo atstovų, užuot svarstę apie tariamas lengvatas, sėkmingai adaptuojasi prie naujosios tvarkos ir šiuo metu visą dėmesį sutelkia į patogesnių atsiskaitymo būdų paieškas“, – BNS komentavo M. Matusevičius.

Jo teigimu, skirtingose senamiesčio pusėse dvejose lokacijose jau yra įrengta po tris stovėjimo vietas, kuriose leidžiama nemokamai palikti automobilį iki 15 minučių.

„Dviejų eurų sumažintos taršos zonos rinkliavos mokestis yra ne tikslas, o tik priemonė“, – kalbėjo M. Matusevičius.

Jis tikino, jog 2 eurų rinkliavos žmonės nė nepajaus, nes už šią sumą jiems taikomas nemokamas automobilio stovėjimas vienai valandai.

Dar prieš įsigaliojant Kauno miesto savivaldybės sprendimui, maisto kurjerių, pavėžėjimo ar automobilių dalijimosi paslaugas teikiančios bendrovės kreipėsi į savivaldybę, ieškodamos kompromiso, tačiau, anot įmonių, jo pasiekti nepavyko.

Pasak „Wolt“ Operacijų vadovo J. Kalvaičio, esant šiltajam sezonui, didžioji dalis užsakymų pristatoma ne automobiliais, tačiau antroje rudens pusėje situacija taps priešinga. Todėl „Wolt“ tikisi dar iki rudens rasti bendrą sprendimą su savivaldybe.

„CityBee“ vadovė G. Januškaitė–Karvelienė taip pat pastebėjo, kad dėl savivaldybės anksčiau priimto sprendimo bendrovė buvo pateikusi savo pasiūlymus, tačiau į juos atsižvelgta nebuvo.

Sunkumų kelia ir pabrangęs parkavimas Klaipėdos centre

Tuo metu nuo liepos 1 dienos pabrangęs automobilių parkavimas Klaipėdos centre daugiausia finansinių sunkumų kelia automobilių dalijimosi paslaugas teikiančioms įmonėms.

„CityBee“ vadovė G. Januškaitė–Karvelienė nurodė, kad dėl uostamiesčio valdžios sprendimo kiekvienos transporto priemonės parkavimo leidimas bendrovei pabrango 14,4 karto.

„Per metus vietoje 50 eurų, dabar turime sumokėti 720 eurų už vieną transporto priemonę“, – kalbėjo ji.

Tuo metu platformos „Bolt Drive“ automobiliams Klaipėdoje šiemet dar galioja anksčiau įsigyti metiniai stovėjimo leidimai, o tiksliau įvertinti situaciją ir priimti sprendimus „Bolt“ planuoja šių metų pabaigoje ar kitų pradžioje.

Savo ruožtu „Wolt“ Operacijų vadovas J. Kalvaitis teigė, kad šiuo metu Klaipėdoje galiojanti automobilių stovėjimo apmokestinimo sistema įmonei finansinio poveikio neturi, o pokyčiai šiuo klausimu nenumatyti.

„Automobilių stovėjimo įkainių pokyčiai neturi reikšmingos įtakos pristatymo paslaugoms (...). Pabrangintas parkavimas gali būti aktualus tik daliai kurjerių-partnerių bendruomenės Klaipėdoje“, – teigė „Wolt“ Operacijų vadovas.

Automobilių parkavimo centrinėje uostamiesčio dalyje tvarkos pakeitimui Klaipėdos miesto taryba pritarė gegužės pabaigoje. Buvo panaikinta mėlynoji zona, pabrango stovėjimas išplėstoje žaliojoje zonoje, įvestos nemokamos valandos pietų metu.

Tuomet uostamiesčio tarybos sprendime buvo numatyta, kad lengvata „CityBee“ ir „Bolt Drive“ liks, tačiau padidės iki 720 eurų per metus, arba iki 60 eurų per mėnesį už vieną transporto priemonę.

BNS nuotr.

Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

 

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode