Kauniečiai – tikri greičio mėgėjai

 

Kauniečių noras lėkti gatvėmis – begalinis. O troškimas išvengti atsakomybės dar didesnis. Net išvydę save greičio matuoklių užfiksuotose nuotraukose kelių ereliai ginčijasi su pareigūnais. O pastarieji griežti – reikia didinti baudas. 

Kauno kelių policija užfiksuoja vis daugiau vairuotojų, kurie viršija leidžiamą greitį. Dažniausiai lakstūnus nufotografuoja mobilieji ir stacionarūs greičio radarai. 

Užpernai tokie matuokliai užfiksavo per 23 tūkst. pažeidėjų, o pernai – per 32 tūkst. – kone trečdaliu daugiau. Tai pareigūnams kelia nerimą, nes viršytas greitis dažnai lemia tragedijas keliuose. 

„Skaičiai kasmet auga, nors radarų ir greitį fiksuojančių automobilių Kauno apskrityje nepadaugėjo. Mano nuomone, tai lemia per mažos baudos už greičio viršijimą“, – sakė Kauno kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Andrius Bubulis. 

Jis įsitikinęs, kad baudos turėtų būti padidintos, o jas visais atvejais turėtų mokėti automobilio savininkas. Tuomet greičiau papilnėtų valstybės biudžetas, o policija turėtų mažiau vargo dėl laiką ryjančių ginčų, kas pažeidė taisykles. 

Protokolas – ir per dieną 

Nuo pernai greičio matuoklių nufotografuotam pažeidėjui nereikia atvykti į kelių policiją. Pranešimą apie baudą jis gauna paštu. Paprastai pažeidėją žinia pasiekia per mėnesį ar pusantro. Greičiausiai protokolas kauniečiui buvo įteiktas jau kitą dieną. 

„Tai įmanoma, kai sistema veikia tobulai ir nėra kitų vykdomų tyrimų. Tiesa, pranešimą siuntėme elektroniniu paštu“, – sakė A.Bubulis. 

Kauno apskrities pareigūnai daugiausia nagrinėja jų kontroliuojamoje teritorijoje užfiksuotus pažeidimus. 

Per dieną – per 500 pažeidėjų 

Daugiausia pažeidėjų užfiksuoja mobilieji greičio matuokliai. Kauno pareigūnai turi du nežymėtus tarnybinius automobilius, kurie padeda tramdyti lakstūnus. Vienas jų – nežymėta „Škoda“. 

Joje įrengta moderni filmavimo technika, kuri iš automobilio priekio ir galo fiksuoja greičio viršytojus. Pareigūnai nedelsdami sustabdo pažeidėją ir surašo protokolą. 

Kitas greitį matuojantis ir pažeidėjus fotografuojantis nežymėtas policijos automobilis yra „Volkswagen Caddy“. 

Nors daug kauniečių pažįsta šį automobilį, išleistas į gatves jis per dieną nufotografuoja po pusę tūkstančio ar daugiau pažeidėjų. 

„Pastebėjome, kad internete žmonės perspėja vieni kitus apie „Volkswagen Caddy“ buvimo vietą. Todėl kartais savaitei pasikeičiame automobiliais su kitomis apskritimis, kurios turi kitokias greitį fiksuojančias transporto priemones. Ir mes pagudraujame“, – pripažino A.Bubulis. 

Į Kauną mėgsta užsukti ir neženklinti Lietuvos kelių policijos tarnybos automobiliai bei motociklai, kurie fiksuoja greitį tiek stovėdami, tiek važiuodami. Vienas tokių automobilių – naujasis „Audi A6“. 

Dažnai įkliūva kauniečiai 

Kaune veikia ir vienas stacionarus greičio matuoklis. Jis įrengtas Taikos prospekto ir Pašilės gatvių sankryžoje. Nors šį „inkilą“ jau turėtų žinoti visi Kauno vairuotojai, jis per dieną užfiksuoja apie dešimtį greitį viršijančių automobilių.

Ir ne kas kitas, o kauniečiai dažniausiai būna užfiksuojami nuotraukose. Visoje Kauno apskrityje veikia 16 greičio matuoklių. Dar prieš trejus metus planuota Kaune įrengti dešimt naujų radarų, tačiau įstrigo pirkimų procedūra. 

Ją teko organizuoti iš naujo, todėl viskas užsitęsė. Jei pirkimai šįkart bus sėkmingi, aštuoni matuokliai mieste atsiras dar šiemet. Matuoklius numatyta sumontuoti avaringose vietose R.Kalantos g., Europos pr., Karaliaus Mindaugo pr., Savanorių pr., Nuokalnės g., Jonavos g., Šiaurės pr., Baltų pr. ir Žemaičių pl. sankryžoje. 

„Siūlėme rengti matuoklius ten, kur yra vaikų darželiai, mokyklos, kur daugiau pėsčiųjų, kurie nėra susipažinę su Kelių eismo taisyklėmis ir yra ne tokie atidūs. Šios gatvės yra plačios, pasiekiamas didelis greitis. Jose turėjome skaudžių eismo nelaimių. 

Baltų prospekto perėjoje buvo mirtinai partrenkti mama su mažamečiu vaiku. Tunelio gatvėje irgi įvyko ne vienas eismo įvykis, kur žuvo ar buvo sužeista žmonių“, – sakė A.Bubulis. 

Bando permesti kaltę kitiems 

Tunelio gatvėje buvo vykdomas ir neįprastas reidas – neuniformuoti pareigūnai fiksavo greitį ir filmavo pažeidimus. Už kilometro stovėjo žymėtas ekipažas ir stabdė tuos, kurie viršijo greitį. 

„Greičio būta didelio. Didžiausias užfiksuotas greitis buvo 98 km/val. – beveik dvigubai daugiau, nei leidžiama. Kitą kartą Jonavos gatvėje buvo užfiksuotas sunkvežimis, važiavęs 100 km/val. greičiu. Būna ir dar didesnio greičio“, – dėstė A.Bubulis. 

Policija turi vargo ir dėl laiką ryjančių ginčų, kas pažeidė taisykles. Netrūksta pažeidėjų, kurie neigia vairavę radaro užfiksuotą automobilį. Tokiais atvejais jų nuotraukas tenka perduoti ekspertams. 

Jie sulygina duomenų bazėje esančią žmogaus nuotrauką su pažeidėjo atvaizdu, tuomet paaiškėja tiesa. Jeigu automobilį vairavo ne jo savininkas ir jis neatskleidžia, kas sėdėjo prie vairo, jam skiriama 150–300 eurų bauda už duomenų nepateikimą pareigūnams. 

Sykį Tunelio gatvėje nufotografuotas lakstūnas norėjo suversti kaltę greta riedėjusio mokomojo automobilio vairuotojui. 

„Man užvirė kraujas. Kreipiausi į vairavimo mokyklą ir gavau iš to automobilio nufilmuoto vaizdo įrašą – juos privaloma ilgai saugoti. 

Įraše buvo matyti, kaip pažeidėjas atlėkė, aplenkė automobilį, buvo nufotografuotas ir nurūko. Taip vyras ne tik neišvengė baudos, bet ir vietoj pusės sumokėjo visą“, – prisiminė viršininkas. 

Baudos už eismo pažeidimus – nemenkos 

Greitį viršijęs iki 10 km/val. vairuotojas gauna įspėjimą. Neretai matuokliai nefiksuoja tokio greičio viršijimo. Greitį viršijus 10–20 km/val. gresia 12–30 eurų bauda. 

Jei tai pirmas pažeidimas per metus, visais atvejais galima skirti pusę baudos. Greitį viršijus 20–30 km/val. gresia 30–90 eurų bauda. 

Už greičio viršijimą 30–40 km/val. baudžiama 100–170 eurų bauda. Pradedantiesiems vairuotojams, didesnių nei 3,5 t svorio ar turinčių daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas transporto priemonių vairuotojams bei motociklininkams gresia ir teisės vairuoti atėmimas 3–6 mėnesiams. 

Greitį viršijus 40–50 km/val. gresia 170–230 eurų bauda. Minėtai vairuotojų grupei gresia ir teisių atėmimas nuo šešių mėnesių iki metų. Greitį viršijus daugiau kaip 50 km/val. baudžiama 450–550 eurų bauda ir atimamos teisės nuo 1 iki 6 mėnesių, o neturintiems teisių skiriama 450–700 eurų bauda. 

Minėtų vairuotojų grupei teisės gali būti atimamos nuo metų iki pusantrų. Surinkti pinigai keliauja į valstybės kišenę – policija iš baudų nelobsta. 

Įrengs dar aštuonis greičio matuoklius 

„Viešiesiems pirkimams sėkmingai pasibaigus greičio matuokliai Kauno gatvėse atsirastų iki šių metų pabaigos. Šiuo metu numatytos 8 įrenginių vietos, atsisakyta dviejų planuotų.

Marijampolės ir Raudonojo Kryžiaus gatvių sankryžoje įrenginio atsisakyta, nes po gatvės rekonstrukcijos bei įdiegtų priemonių sankryža išnyko iš vadinamųjų juodųjų dėmių sąrašo. Tuo metu Tunelio gatvėje išryškėjo net kelios juodosios dėmės viena šalia kitos.

Šiuo metu rengiamas gatvės rekonstrukcijos projektas. Po rekonstrukcijos svarstoma galimybė įrengti sektorinį greičio matavimo įrenginį, kuriuo greitis būtų kontroliuojamas visoje Tunelio gatvėje nuo Breslaujos g. iki Girstupio g.“, – pasakoja Kauno miesto transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode