Pašaliniai garsai automobilyje: papasakojo, kuo gali baigtis ignoravimas

 

Parašyti autoriui Skausmas žmogui praneša apie tam tikras ligas ar sveikatos problemas. Automobilis apie jį kamuojančias problemas praneša įvairiausiais pašaliniais garsais, sako specialistai.

Kai kurių problemų ignoravimas gali baigtis skaudžiomis nelaimėmis, o bene pavojingiausi gedimai gali ištikti automobilio pakabos elementus. 

Bloga dalis gadina kitas

Specialistai sako, kad ignoruoti pašalinius garsus nėra protingas sprendimas. 

„Kai pasigirsta pašaliniai garsai, jau reikėtų sukti į servisą. Tokie pašaliniai garsai, kaip bildėjimas, praneša apie susidėvėjusias detales. Susidėvėjusi detalė apie save praneša būtent pašaliniais garsais. 

Sakykime, girgždesiai, bildėjimas – jau negeras ženklas. Jei žmogus tai išgirsta ir nori, kad automobilis būtų tvarkingas, turėtų jau kreiptis į specialistus“, – sako servisų tinklo „Gerautus“ Kauno serviso vadovas Andrius Miciūnas. 

Beje, nekeičiant savo gyvenimą jau pabaigusios detalės kur kas trumpėja ir kitų susijusių mazgų tarnavimo laikas. 

„Viena susidėvėjusi dalis pradeda gadinti sveiką detalę. Sakykime, atlaisvėjus šarnyrui, jis skleidžia bildėjimą ar girgždesį, jis jau pradeda automatiškai gadinti kitas dalis – sailentblokus, kitas svirtis ir panašiai“, – sako A. Miciūnas. 

Pavojingi gedimai

Specialisto teigimu, geriausiai pakabos gedimai bus nustatyti atvykus į servisą, tačiau kai kurias problemas galima nuspėti ir iš pašalinių garsų. 

„Susukus vairą, akseleruojant girdimas traškėjimas. Tai dažniausiai rodo, kad granata jau susidėvėjo. Važiuojant didesniu greičiu girdimas ūžesys dažniausiai parodo guolio susidėvėjimą. 

Jei važiuojant garsas mažėja – tai greičiausiai bus taipogi guolio problemos. Žinoma, toks garsas gali parodyti ir reduktoriaus susidėvėjimą. Tai priklauso nuo automobilio ir jo specifikacijų“, – sako A. Miciūnas. 

Tiesa, ūžesys gali nebūtinai reikšti guolio gedimą. 

„Pajutus tokius garsus reikėtų atkreipti dėmesį ir į padangas, įsitikinti, ar nėra nusidėvėjęs protektorius, ar yra pakankamai oro ir jos jo neleidžia, o taip pat, ar nesimato „guzų“ ar įplyšimų“, – pataria automobilių servisų tinklo „Flix Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas. 

Specialistai perspėja, kad pakabos gedimai yra bene pavojingiausi.

„Labai dažnai pasitaiko šarnyrų problemos. Jei mes tokį gedimą ignoruosime, tai gali kelionė gali baigtis išlūžusiu ratu. Turbūt ne vienam teko matyti automobilį, kuris stovi su išlūžusiu ratu. 

Tai greičiausiai bus dėl laiku nepakeisto šarnyro. Guolio gedimas gali baigtis guolio strigimu, dėl ko užsikerta ratas. Tokiu atveju jei greitis didesnis, automobilis greičiausiai atsidurs griovyje, nes ratas tiesiog nustoja suktis ir užsikerta. Įsivaizduokite, jei važiuojate greitkeliu 130 km/val. greičiu ir užsikerta ratas. 

Tai tikrai pasekmės bus liūdnos. Kalbant apie granatas, tai jei jos subyra, tai automobilis tiesiog nepajudės iš vietos“, – sako A. Miciūnas. 

„Visais atvejais, be išimties, rekomenduojama apsilankyti servise, nes net ir menkiausias garsas gali turėti rimtų pasekmių. Vairuotojui gali atrodyti menkniekis, o iš tikrųjų – rimta problema.

Buvo atvejis, kai į autoservisą atvežto automobilio savininkė pasakojo, kad šarnyras smarkiai klibėjo ir išvažiuojant iš kiemo iškrito ratas, o visas automobilis nukrito ant dugno...“ – prisiminė V. Paškauskas.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode